eksyin tänään levykauppaan. tai ainakin väitän itselleni eksyneeni vaikka tietoisesti sinne kävelinkin. levyhyllyni alkoi vaikuttaa hieman ontolta joten ajattelin uhrautua ja ostaa 3 levyä (oli muuten tarjous). 2 placebon vanhaa levyä on aina hyvä ostos. päätin ostaa yhden levyn tunnepohjan mukaan. outoa miten jotkut asiat vain kertovat että tuohon tulee tutustua. tällainen tuttavuus oli
1N: Tällä tavalla. se oikeasti melkein kuiskasi minulle että minut sinä haluat. (1N sanotaan muuten yksin, tai 1 än)

intuitio näyttää olevan se jota tulee totella. heti ensimmäisen sävelet kertoi valinnan olleen oikea. musiikki on kummallista iskelmäpohjaista, jatsahtavaa, laulajana pirskutin kauniin äänen omaava Johanna Iivanainen.
äänimaailma kolahti minuun aivan täydesti. se mikä kuitenkin laittoi minut hämmästymään oli kappaleiden sanoitukset. tuntuu aivan kuin ne olisi kirjoitettu juuri minusta ja siitä mitä olen kokenut muutaman viimeisen vuoden aikana. minulla on aavistus että sanoittaja (kitaristi Pekka Rautio) on törmännyt minunlaiseen ongelmavyyhtiin jossain vaiheessa elämäänsä. tiedän että sanoitukset ovat usein sellaisia mihin suuren massan on helppo samaistua. jollain tavalla sanoitukset olivat kuitenkin vanginneet minun elämästäni jotain. paremmin kuin kukaan muu koskaan aikaisemmin.

olen itsekin kirjoittanut samantyylistä tekstiä mutta olen tehnyt sen omasta näkökulmasta. olen kirjoittanut miltä minusta tuntuu ja mitä ajattelen. näkökulma on kuitenkin nyt toinen. saan nähdä ikään kuin toisen puolen tuntemukset ja ajatukset. toinen näkökulma kuvailee minua riipaisevan tarkasti ja paljastavasti (tai ketä nyt oikeasti kuvaileekaan). kuulemani ei ole aina kovin mairittelevaa.

"painavaa taakkaas kevensit
se sinua liikaa satuttaa
mulle sen kaiken ojensit
muuten se sinut hukuttaa
sun painajaiset sain
niitä katson kuin salaa ja omat unohdan
ne täytyy unohtaa syvälle upottaa
ne muuten kaiken täyttää
ne täytyy unohtaa syvälle upottaa
ne muuten suunnan näyttää"

satuttavinta lienee kuitenkin se, että toinen näkökulma kertoo myös ymmärryksestä, anteeksiannosta ja ikuisuudesta.

suosittelen todella todella todella paljon kyseiseen yhtyeeseen tutustumista. voi olla ettei se jokaiseen kolahda, eikä varmasti kolahdakaan, mutta äänimaailma on jo sen verran mielekästä että ei tule jättää välistä. tekniikan ihmettelevänä lapsena en osaa luoda linkkiä mutta nettisiivuilta    www.1nmusic.com    löytyy pätkiä musiikkia mikäli miellyttää. promootioni lopetan tähän ja jatkan intoilua siitä että pääsen huomenna helsinkiin.